loading...
بزرگترین پایگاه ادیت جی تی ای5&IV
آخرین ارسال های انجمن
ارموند بازدید : 1198 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (0)
بعد از اینکه بزرگترین شرکت بازی سازی دنیا ، یعنی EA Games ، امتیاز ساخت یک بازی براساس سه گانه معروف فرانسیس فورد کاپولا ، پدر خوانده ، را از شرکت پارامونت خرید ، تمام علاقمندان به این سه گانه و بازی های اکشن / رانندگی برای دیدن آن روز شماری می کردند. EA هم پس از چندین بار به تعویق انداختن زمان انتشار بازی سرانجام آن را روانه بازار کرد. سازندگان پدر خوانده به طرز جالب و هوشمندانه ای داستان فیلم را از داستان بازی جدا کرده اند تا لطمه چندانی به اعتبار فیلم وارد نشود. اما در عین حال باید گفت تمام ماجراهای فیلم در بازی اتفاق می افتد. قبل از انتشار بازی پدر خوانده همه منتظر بودند در نقش خود دون کورلئونه و یا پسرانش مایکل یا سانی بازی کنند اما این طور نشد. سازندگان بازی کاری کرده اند که خود شما با اسم واقعی تان و با قیافه ای شبیه خودتان در آن حضور داشته باشید و عضوی از خانواده کورلئونه شوید!
the god father
داستان بازی این گونه آغاز می شود: سرپرستی پسری کوچک ( و مادرش ) با کشته شدن پدر که از نزدیکان خانواده دون کورلئونه است به دست یکی از گروه های مافیایی نیویورک ( خانواده بارزینی ) ، به دون ویتو کورلئونه بزرگ سپرده می شود. 9 سال بعد در جشن عروسی دختر دون کورلئونه ، مادر پسر ( که حالا تبدیل به جوانی برومند شده ) ، از دون می خواهد تا او را زیر بال و پر خود بگیرد. دون نیز از لوکا براسی که از افراد معتمد خانواده است می خواهد تا پسر جوان را آموزش دهد و او را آماده ماموریت های خطرناک کند. کار شما به عنوان بازیکن از اینجا آغاز می شود: باید کارتان را درنقش این پسر جوان آغاز کنید و چهره او را بسازید. سازندگان بازی امکانات زیادی را برای این کار تعبیه کرده اند. بنابراین می توانید با ساختن چهره ، موها ، اندازه و رنگ چشم ، فرم بینی و دهان ، چاقی و لاغری و حتی چین و چروک های صورت و طراحی لباس ها ، شبیه به خودتان یا کس دیگری کنید. خیلی جالب است که آدم خودش را در صفحه مانیتور ببیند که دارد کتک می خورد یا ماشین سواری می کند! همان طور که گفته شد ، سبک بازی اکشن / رانندگی است و مانند بازی های معروفی چون مافیا ( که در همین وبلاگ نقد و بررسی آن را خوانده اید ) و GTA شما در آن می توانید آزادانه در نیویورک سالها پیش بگردید ، رانندگی کنید و مراحل را پیش ببرید. شهر نیویورک این بار هم خیلی خوب از آّب در آمده و فضاهای جالبی برای آن طراحی شده است. در این بازی در نیویورک 5 خانواده بزرگ مافیایی زندگی می کنند که کنترل شهر و خیابان های آن را بر عهده دارند: خانواده های بارزینی ، کونیو ، استراچی ، تاتالیا و کورلئونه. شما که عضوی از خانواده کورلئونه هستید ، بیشتر مراحل را به درگیری با این خانواده ها و همچنین پلیس مشغولید. البته در صحنه هایی بسیار جذاب که اگر پدر خوانده ها را دیده باشید ، برایتان تداعی کننده صحنه های آنهاست. در اوایل بازی نقش یک غریبه را در خانواده کورلئونه دارید که وظیفه های کوچکی مثل رساندن دون به بیمارستان بر عهده تان است. اما با پیشرفت در مراحل بازی و ارتقا دادن مهارت هایی مثل مبارزه ، تیر اندازی و... می توانید به عناوینی چون همکار ، سرباز کاپو ، زیردست رئیس و سرانجام دون برسید.در اواخر بازی نیز می توانید با نابود کردن و یا مطیع ساختن خانواده های دیگر «دون نیویورک» شوید. در بازی مراحل دیگری که به داستان فیلم ربطی ندارند نیز وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر شده است. یکی از نکات جالب پدر خوانده این است که شما در آن می توانید به مغازه هایی نظیر نانوایی ، قصابی و... همچنین رستوران ها و هتل ها رفته و از صاحبانشان باج بگیرید و البته در مقابل پولی که هر هفته به شما می دهند ، از آنها و محل های کارشان محافظت کنید. در برخی مواقع آنها از این کار سرباز می زنند و شما میتوانید با توسل به زور و ترساندن ، آنها را وادار به این کار کنید تا بتوانید گستره خانواده کورلئونه در شهر را افزایش دهید. سلاح های بازی خیلی دقیق طراحی شده اند ; سلاح هایی نظیر چوب بیسبال ، کوکتل مولوتوف ، دینامیت ، شات گان ، مسلسل تامسون و... که آدم را به یاد فیلم های گنگستری دهه 50 و 60 می اندازد. مبارزه تن به تن با دشمنان نیز واقعا جالب است. شما می توانید علاوه بر مشت و لگد ، آنها را به داخل کوره بیندازید و یا از بالای ساختمان به پایین پرتابشان کنید! البته برای جلوگیری از مزاحمت پلیس ها باید به آنها هم رشوه بدهید!
یکی از نقاط قوت این بازی طراحی شخصیت هایش است. دون کورلئونه بازی خیلی شبیه به دون کورلئونه فیلم است و این در مورد دیگر شخصیت ها مثل مایکل ، سانی ، لوکا و... هم صدق می کند.
اما از نقاط ضعف بازی پدر خوانده می توان به طراحی اتومبیل ها و در برخی موارد گرافیک سطحی آن اشاره کرد. از لحاظ موسیقی و صداگزاری می توان گفت که در سطح خوبی قرار دارد. البته رمز موفقیت آن استفاده از موسیقی فیلم ها در بازی است و این که بازیگرانی مثل مارلون براندوی فقید به جای شخصیت های اصلی صحبت کرده اند.همین باعث بالا رفتن دو چندان کیفیت کار شده است. از دیگر نکات بازی آن است که تمام مردم شهر نیویورک و دوستان و دشمنان شما برای خود اسمی جداگانه دارند (!) که سابقا در هیچ بازی دیده نشده بود. برای به پایان رساندن مراحل حدود 20 ساعت زمان لازم دارید و اگر بخواهید آن را کاملا به اتمام برسانید ( یعنی دون نیویورک شوید ) این زمان به 30 ساعت هم خواهد رسید.
در کل ، بازی پدر خوانده انتظارات طرفداران فیلم ها را برآورده و در ردیف یکی از بازی های برتر و ماندگار جای گرفته است. البته غیر از علاقمندان فیلم ها تمام کسانی که به این سبک بازی اکشن / رانندگی علاقه دارند ، نیز از آن واقعا لذت خواهند برد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مشاهده انلاین ویدیو جی تی ای(ساخت سایت جی تی ای ادیت)
درباره ما
Profile Pic
سایت جی تی ای ادیت تمام اضافات جی تی ای5 وجی تی ای ای وی به صورت لینک مستقیم برای دانلود قرار می دهد.با ثبت نام درسایت از تمامی امکانات بهرمند شوید ودر انجمن سایت فعالیت کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظرشما بهترین بازی سری جی تی ای کدام است؟
    چه امکاناتی بیشتر برای جی تی ای5 قراربدم؟
    به نظر شما سری بازی مافیا کدام بهتر است؟
    ایا از سایت جی تی ای ادیت راضی هستید؟
    دانلوداسان












    BEST GTA




    تبادل بنر+لوگو


     

    تبادل لوگو
      تبادل لینک
    <--------متن زیر لوگو-------->


    <--------متن حاوی لینک-------->


    آمار سایت
  • کل مطالب : 934
  • کل نظرات : 619
  • افراد آنلاین : 27
  • تعداد اعضا : 25269
  • آی پی امروز : 332
  • آی پی دیروز : 408
  • بازدید امروز : 818
  • باردید دیروز : 1,441
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 818
  • بازدید ماه : 12,056
  • بازدید سال : 343,489
  • بازدید کلی : 6,791,803
  • کدهای اختصاصی
    بازی آنلاین سایت ایران گیم
    لوگو سایت تیک پیکس
    تیک پیکس

    تبلیغات سایت جی تی ای
    تبلیغات شما در این مکان فقط ماهی5000تومان
    ارسال این صفحه به دوست
    نام شما :
    ايميل شما :
    نام دوست شما:
    ايميل دوست شما:

    Powered by Night-Skin
    مترجم سایت
    بهترین نویسندگان سایت
    • آرموندباغومیان:مدیرسایت
    • علی رضامیاه:مدیرانجمن نویسنده سایت
    • mohammad:نویسنده سایت وانجمن

    امار سایت